Korekta informacji związana z procedurą ustanowienia nowej Rady Naukowej
Organy i osoby
Obowiązki i uprawnienia organów reguluje ustawa z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz.U.10.96.618) z późniejszymi zmianami.
Organami Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla są:
1. Dyrektor
Aleksander Sobolewski
tel: 32/2715152
email: asobolewski@itpe.pl
Dyrektor kieruje Instytutem, a w szczególności:
1. ustala plany działalności Instytutu,
2. realizuje politykę kadrową,
3. zarządza mieniem i odpowiada za wyniki działalności Instytutu,
4. reprezentuje Instytut na zewnątrz,
5. podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących działalności Instytutu, z wyjątkiem należących do zakresu działania Rady Naukowej.
Dyrektor kieruje Instytutem Chemicznej Przeróbki Węgla przy pomocy swoich Zastępców oraz dyrektorów centrów i kierowników jednostek organizacyjnych.
Dyrektora powołuje i odwołuje Minister Rozwoju, po zasięgnięciu opinii Rady Naukowej, w trybie przewidzianym ustawą o jednostkach badawczo-rozwojowych.
2. Rada Naukowa
Przewodniczący Rady Naukowej
Krzysztof Warmuziński
tel: 32/2310811
email: kwarmuz@iich.gliwice.pl
Rada Naukowa jest organem stanowiącym, inicjującym, opiniodawczym i doradczym Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w zakresie działalności wynikającej ze statutu oraz w sprawach rozwoju kadry naukowej i badawczo-technicznej. Rada Naukowa składa się z 12 członków, których wybierają pracownicy Instytutu w wyborach bezpośrednich, tajnych i równych, z zachowaniem wymagań ustawy o jednostkach badawczo-rozwojowych. Kompetencje Rady Naukowej określa ustawa o jednostkach badawczo-rozwojowych. Szczegółowe zasady i tryb działania Rady Naukowej oraz jej stałych i doraźnych organów określa Regulamin Rady przez nią uchwalony.
W szczególności do zadań Rady Naukowej należy:
a. uchwalanie statutu Instytutu,
b. występowanie z wnioskami do organu sprawującego nadzór nad Instytutem o powołanie lub odwołanie dyrektora,
c. ustalanie perspektywicznych kierunków działalności naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej Instytutu,
d. występowanie z wnioskami w sprawie połączenia, podziału, reorganizacji lub likwidacji Instytutu oraz inicjowania przekształcenia Instytutu,
e. opiniowanie kierunków planów tematycznych i finansowych Instytutu oraz rocznych sprawozdań dyrektora z wykonania zadań Instytutu,
f. opiniowanie wniosków dotyczących połączenia, podziału lub reorganizacji Instytutu oraz stałej współpracy z innymi osobami prawnymi,
g. opiniowanie regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy Instytutu,
h. opiniowanie kandydatów na funkcje zastępców dyrektora, głównego księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych Instytutu określonych w regulaminie organizacyjnym,
i. opiniowanie kwalifikacji osób na stanowiska pracowników naukowych i badawczo – technicznych oraz dokonywanie okresowej oceny dorobku naukowego i technicznego tych pracowników,
j. opiniowanie wniosków o przyznanie stypendiów naukowych,
k. przeprowadzenie postępowania o nadanie tytułu naukowego na zasadach określonych w odrębnych przepisach
bip2.itpe.pl
Publikacja dnia: 24.06.2016
Dokument z dnia: 24.06.2016
Dokument oglądany razy: 4661