Uzupełnienie składu Rady Naukowej
Organy i osoby
Obowiązki i uprawnienia organów reguluje ustawa z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz.U.10.96.618) z późniejszymi zmianami.
Organami Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla są:
1. Dyrektor
Aleksander Sobolewski
tel: 32/2715152
email: asobolewski@itpe.pl
Dyrektor kieruje Instytutem, a w szczególności:
1) ustala plany działalności instytutu;
2) realizuje politykę kadrową;
3) zarządza mieniem i odpowiada za wykorzystanie mienia instytutu na realizację jego zadań statutowych, zgodnie z zasadami zgodnie z zasadami legalności, rzetelności, celowości, gospodarności i oszczędności;
4) odpowiada za wyniki działalności naukowej i badawczo-rozwojowej instytutu;
5) reprezentuje instytut;
6) podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących instytutu, z wyjątkiem spraw należących do zakresu działania Rady Naukowej.
Dyrektor kieruje Instytutem Chemicznej Przeróbki Węgla przy pomocy swoich Zastępców oraz dyrektorów centrów i kierowników komórek organizacyjnych.
Dyrektora powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw gospodarki złożami kopalin.
2. Rada Naukowa
Rada Naukowa jest organem stanowiącym, inicjującym, opiniodawczym i doradczym Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w zakresie działalności wynikającej ze statutu oraz w sprawach rozwoju kadry naukowej i badawczo-technicznej. Rada Naukowa składa się z 15 członków, z których 6 wybierają pracownicy Instytutu w wyborach bezpośrednich, tajnych i równych, z zachowaniem wymagań ustawy o instytutach badawczych, a 9 powoływanych jest przez ministra nadzorującego. Kompetencje Rady Naukowej określa ustawa o instytutach badawczych. Szczegółowe zasady i tryb działania Rady Naukowej oraz jej stałych i doraźnych organów określa Regulamin Rady przez nią uchwalony.
W szczególności do zadań Rady Naukowej należy:
a) uchwalanie statutu Instytutu,
b) zatwierdzanie perspektywicznych kierunków działalności naukowej, rozwojowej i wdrożeniowej Instytutu,
c) opiniowanie kierunków planów tematycznych i finansowych Instytutu oraz rocznych sprawozdań dyrektora z wykonania zadań Instytutu,
d) opiniowanie wniosków dotyczących połączenia, podziału lub reorganizacji Instytutu oraz stałej współpracy z innymi osobami prawnymi,
e) opiniowanie regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy Instytutu,
f) opiniowanie kandydatów na stanowiska: zastępcy dyrektora do spraw naukowych, sekretarza naukowego oraz kierowników komórek organizacyjnych wskazanych w regulaminie organizacyjnym, odpowiedzialnych za prowadzenie badań naukowych;
g) opiniowanie kwalifikacji osób na stanowiska pracowników naukowych i badawczo – technicznych oraz dokonywanie okresowej oceny dorobku naukowego i technicznego tych pracowników,
Publikacja dnia: 18.09.2017
Dokument z dnia: 18.09.2017
Dokument oglądany razy: 4342